• Onderstaande beelden brengen de plaatsing van de unieke

  • Cortenstalen Cirkelbrug in Almere prachtig in beeld. Wij
  • zijn enorm trots op de samenwerking met de provincie Flevoland en alle partijen
  • die hebben bijgedragen aan de geoliede plaatsing van de Cirkelbrug. De
  • beheerste en doordachte uitvoeringswijze door Reimert Bouw en Infrastructuur
  • maakte het mogelijk om dit complexe ontwerp van wUrck architecten en ARUP Engineers in samenwerking met
  • Van der Zalm staalbouw in een korte tijd te plaatsen om de overlast voor de

scheepvaart en het wegverkeer tot een minimum te beperken.

  • De brug is gelegen over de N305 (Waterlandseweg) en de Hoge

  • Vaart. Het is een unieke brug die met zijn slanke verschijning en variĆ«rende

vorm perfect in het landschap past. De totale lengte van de brug is 240 meter.

  • De brug bestaat uit 6 secties, een spiltrap met daarin een liftschacht met
  • lift. De secties zijn in Heusden (voorheen scheepswerf van Verolme) gebouwd
  • door Van der Zalm en vervolgens door Mammoet getransporteerd naar de locatie
  • van montage en ook door Mammoet op vakkundige wijze in gehesen. Om de secties
  • onderling te verbinden (boutverbindingen) moest er maatwerk worden geleverd en
  • dat is gelukt. Dat is mooi te zien in het bijgevoegde timelapse filmpje van de

Provincie Flevoland.

  • Het in hijsen van de brug vereiste een strakke planning en goede

  • samenwerking. De planning van de plaatsing is volgens de LEAN-planningmethode per
  • uur opgesteld in samenspraak met Reimert, Mammoet en Van der Zalm. Mede dankzij
  • deze strakke planning en de optimale samenwerking is het montage-proces is

succesvol afgerond.

  • Het resultaat mag er zeker zijn. Zowel de opdrachtgever

  • (Provincie Flevoland) als Reimert zijn trots op het behaalde resultaat. Almere
  • is weer een brug rijker, een brug waarvan er geen tweede in Nederland te vinden

is.